728x90
반응형

This is my country! Land of my birth!

여긴 내 조국이야! 내가 태어난 땅!

This is my country! Grandest on earth!

여긴 내 조국이야! 세상에서 가장 큰 놈!

I pledge thee my allegiance, America, the bold,

나는 당신에게 나의 충성을 맹세합니다, 미국, 대담한 자들,

For this is my country to have and to hold.

여긴 우리나라가 가져야 하고 지켜야 하는 거죠

What diff'rence if I hail from North or South

무슨 차이가 있겠는가? 내가 만약 북쪽이나 남쪽에서 왔다고

Or from the East or West?

또는 동쪽이나 서쪽?

My heart is filled with love for all of these.

내 마음은 이 모든 것에 대한 사랑으로 가득 차 있다

I only know I swell with pride and deep within my breast

나는 자존심과 가슴 깊은 곳까지 부풀어 오른다는 것만 알고 있다

I thrill to see Old Glory paint the breeze.

나는 Old Glory가 산들 바람을 칠하는 것을 보는 것이 짜릿하다.

With hand upon heart I thank the Lord

나는 진심으로 주님께 감사합니다.

For this my native land,

이 나의 고향,

For all I love is here within her gates.

내가 사랑하는 것은 그녀의 문 안에 있기 때문이다.

My sould is rooted deeply in the soil on which I stand,

내 영혼은 내가 서 있는 땅속에 깊이 뿌리내리고,

For these are mine own United States.

이것들은 나의 미국 고유의 것들이다.

This is my country! Land of my choice!

여긴 내 조국이야! 내가 선택한 땅!

This is my country! Hear my proud voice!

여긴 내 조국이야! 내 자랑스러운 목소리를 들어 봐!

I pledge thee my allegiance, America, the bold

나는 너에게 나의 충성을 맹세한다. 미국이여, 대담한 자여.

For this is my country! To have and to hold.

여긴 내 나라니까! 가지고 있고 유지하기 위해.

728x90
반응형
Posted by 砅涓
,